شیوع ویروس کرونای عالمگیر در سال 1399 منجر به اختلال در زندگی روزمره جامعه بشری شد و اثرات طغیان این بیماری بیشترین تبعات منفی را بعد از حوزه سلامت در حوزه اقتصاد برجای گذاشت و تمامی کشورهای جهان از جمله ایران به این باور و یقین رسیدند که با دوران پُرتلاطمی در حوزه اقتصادی مواجه خواهند داشت.

کند شدن فعالیت‌های اقتصادی به علت اختلال در تولید، کارکرد زنجیره‌ تأمین عرضه جهانی را نیز مختل کرد و فعالیت مجموعه های اقتصادی را کندتر و بعضا متوقف و یا از چرخه اقتصادی حذف کرد؛ به گونه ای که الگوهای مصرف متداول تغییر و بنگاههای اقتصادی و بازارهای جهانی مالی نیز در پاسخ به این تغییرات، از خود واکنش نشان دادند.

اپیدمی بیماری کووید 19، بخش‌های اقتصادی جهان از جمله گردشگری، بازرگانی خارجی، بازار سرمایه، بازار ارز، بازار مسکن، کسب و کارهای خُرد، کسب و کارهای عمومی، قیمت کالاها، تولید ناخالص داخلی و … را تحت تأثیر قرار داد و بیشترین تأثیر را بر روی کسب و کارها گذاشت، تا جائیکه بسیاری از کسب و کارهای نوین با شکست روبرو شدند.

در این میان هلدینگ برشا، با بررسی سناریوهای احتمالی پیرامون نحوه اثرگذاری این اپیدمی بر جامعه و اقتصاد جهانی، در سایه برنامه ریزی دقیق و هوشمندانه توانست در سخت‌ترین شرایط ممکن با اتخاذ تدابیر لازم و سازوکار مناسب، روند رو به رشد خود را شتابان بپیماید و مشکلات متاثر از تحریم و شیوع ویروس کرونا نتوانست مانع پیشرفت و تحقق اهداف متعالی این مجموعه شود. چرا که معتقدیم امیدآفرینی، رمز تبدیل کردن تهدیدها به فرصت است و برشا توانست یک الگویی از شایستگی های خود برای ایجاد و تقویت امید در فضای کسب و کار، که رکن اصلی این مجموعه محسوب می شود را به تمامی فعالان اقتصادی ارائه دهد.