راشاتودی اعلام کرد پیش‌بینی‌ها حاکی از آن است که در رکود اقتصادی پیش رو شاهد موجی از عدم پرداخت بدهی توسط مردم انگلیس باشیم.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی “هلدینگ سرمایه گذاری برشا”به نقل از راشاتودی، بحران کنونی افزایش هزینه‌های زندگی در انگلیس باعث شده تا بسیاری از خانوارها نتوانند بدهی‌ها و اقساط خود را بپردازند.
بر اساس گزارش مؤسسه ویچ، ۱.۹ میلیون خانوار در انگلیس طی یک ماه گذشته حداقل یک بار نتوانسته‌اند قسط وام مسکن، رهن، اجاره، کارت اعتباری، یا دیگر بدهی‌های خود را پرداخت کنند.
این تحقیق نشان می‌دهد که در حالی شاهد افزایش نکول در پرداخت بدهی از سوی خانوارهای انگلیسی هستیم که معمولاً در اواخر سال میزان آن کاهش یافته و در اوایل سال بالا می‌رود.
این مؤسسه می‌گوید: آمارها نشان می‌دهد طی ماه‌های آینده و با ورود بیشتر اقتصاد انگلیس به رکود، شاهد موجی از نکول و عدم پرداخت بدهی و قسط از سوی خانوارهای انگلیسی خواهیم بود. از سوی دیگر پیش‌بینی می‌شود که مردم این کشور شاهد افزایش فشارهای مالی در سال ۲۰۲۳ باشند.
گفته می‌شود؛ بیشترین بدهی که خانوارهای انگلیسی نپرداخته‌اند قبوض برق و گازشان بوده است. از سوی دیگر اجاره‌نشین‌ها بیشتر از دیگر خانوارها در بازپرداخت بدهی‌ها و قبوض خود مشکل داشته‌اند.
روچیو کونچا، مدیرعامل مؤسسه ویچ، می‌گوید: ما نگران آن هستیم که بسیاری از مردم در ماه ژانویه با بحران مالی مواجه شوند؛ چراکه شاهد افزایش بدهی کارت‌های اعتباری و در عین حال تداوم بحران بالا رفتن هزینه‌های زندگی خواهیم بود.