گروه جی‌پی مورگان پیش‌بینی ‌کرد که مشکلات صرافی اف تی ایکس (FTX ) می‌تواند بیت‌کوین را به ارزش ۱۳ هزار دلار سوق دهد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی “هلدینگ سرمایه گذاری برشا” به نقل از کریپتو، گروه جی پی مورگان به رهبری نیکولاوس پانیگیرتزوگلو پیش‌بینی کرد که قیمت بیت‌کوین به دلیل آشفتگی پس از سقوط صرافی FTX ممکن است به ۱۳ هزار دلار کاهش یابد.
هزینه استخراج بیت‌کوین نیز به میزان قابل توجهی کاهش یافته است که می‌تواند دلیل دیگری برای سقوط بالقوه این دارایی باشد.
گروه تحلیلی از بانک وال استریت نیز تخمین زد که سقوط مداوم بازار کریپتو می‌تواند در روزهای بعد تشدید و منجر به کاهش بیشتر ارزش بیت‌کوین شود.
کارشناسان به این نتیجه رسیدند که بحران صرافی FTX و اختلال در شرکت آلامدا ریسرچ می‌توانند قیمت ارز دیجیتال اصلی را به ۱۳ هزار دلار برسانند.
گروه جی پی مورگان معتقد است مشکل اصلی، فاجعه صرافی اف تی ایکس سم بنکمن فراید نیست بلکه این واقعیت است که سازمان‌های زیادی وجود ندارند که بتوانند کمک کنند.
«آنچه این مرحله جدید اهرم‌زدایی ارزهای دیجیتال، ناشی از سقوط آشکار آلامدا ریسرچ و صرافی FTX را مشکل‌سازتر کرده، این است که تعداد واحدهای دارای ترازنامه قوی‌تر که بتوانند واحدها با سرمایه کم و اهرم بالا را نجات دهند در حال افول هستند.»
کاهش هزینه‌های استخراج بیت‌کوین نیز عامل دیگری است. این گروه گفت: در حال حاضر، این مبلغ ۱۵ هزار دلار است اما به احتمال زیاد کاهش ۱۳ هزار دلاری ماه‌های تابستان را دوباره مشاهده خواهیم کرد. این رویداد می‌تواند بر قیمت بیت‌کوین تأثیر منفی بگذارد زیرا برخی از فعالان بازار می‌توانند سطح کنونی را به‌عنوان «کران پایین‌تر» این زمستان ارز دیجیتال مشاهده کنند.
کاهش در هزینه تولید ممکن است برای چشم‌انداز آینده قیمت بیت‌کوین منفی تلقی شود تا جایی که هزینه تولید توسط برخی از فعالان بازار به‌عنوان مرز پایینی محدوده قیمت بیت‌کوین در بازار نزولی درک شود.
علیرغم تلاطم فعلی در کل اکوسیستم کریپتو، انتظار می‌رفت که در صورت دستیابی بایننس به FTX اوضاع آرام شود با این حال، بزرگترین پلتفرم رمزنگاری جهان در نهم نوامبر عقب‌نشینی کرد. این عدم دستیابی موجب وحشت بیشتری در فضای رمزنگاری دیجیتال شد و ارزش بازار جهانی به زیر ۸۵۰ میلیارد دلار سقوط کرد و بیت‌کوین برای اولین بار به پایین‌ترین سطح دو ساله خود یعنی ۱۵ هزار و ۵۰۰ دلار رسید.
مجموع ارزش بازار جهانی ارزهای دیجیتالی در حال حاضر ۸۵۰.۴۹ میلیارد دلار برآورد می‌شود که این رقم نسبت به روز قبل ۰.۶۷ درصد کمتر شده است. در حال حاضر ۳۸.۰۳ درصد کل بازار ارزهای دیجیتالی در اختیار بیت‌کوین بوده که در یک روز ۰.۱۴ درصد کاهش داشته است.
حجم کل بازار ارزهای دیجیتال در ۲۴ ساعت گذشته ۹۲.۰۱ میلیارد دلار است که ۳۵.۲۶ درصد کاهش داشته است. حجم کل در امور مالی غیر متمرکز در حال حاضر ۴.۳۱ میلیارد دلار است که ۴.۶۸ درصد از کل حجم ۲۴ ساعته بازار ارزهای دیجیتال است. حجم تمام سکه‌های پایدار اکنون  ۸۷.۱۵ میلیارد دلار است که ۹۴.۷۲ درصد از کل حجم ۲۴ ساعته بازار ارزهای دیجیتال است.
به‌روزرسانی قیمت ارزهای دیجیتالی (تا ساعت ۰۷:۳۴ به وقت شرقی)
این رده حاوی تغییرات قیمتی ۱۰ ارز دیجیتالی بزرگ از نظر ارزش بازار است.

۱- بیت‌کوین
قیمت: ۱۶هزار و ۹۰۱.۳۰ دلار
تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۰۵ درصد افزایش
تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۷۲ درصد کاهش
۲- اتریوم
قیمت: ۱۲۶۱.۰۸ دلار
تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۱.۲۰ درصد کاهش
تغییرات قیمتی یک هفته اخیر:  ۲.۱۶ درصد افزایش
۳- تتر
قیمت: یک دلار
تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۰۲ درصد افزایش
تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۳۰ درصد افزایش
۴- یو اس دی کوین
قیمت:  ۱.۰۰ دلار
تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۰۱ درصد افزایش
تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۰۲ درصد افزایش
۵- بایننس کوین
قیمت: ۲۸۴.۵۶ دلار
تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۶۶ درصد کاهش
تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۲.۲۳  درصد کاهش
۶-  ریپل
قیمت: ۰.۳۷۵۴ دلار
تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۳۱ درصد کاهش
تغییرات قیمتی یک هفته اخیر ۰.۶۵ درصد کاهش
۷-  کاردانو
قیمت: ۰.۳۴۶ دلار
تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۵۶ درصد کاهش
تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۳.۴۲ درصد کاهش
۸-  سولانا
قیمت: ۱۵.۸۳ دلار
تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۵۲ درصد کاهش
تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۲.۸۹ درصد کاهش
۹ – دوج کوین
قیمت: ۰.۸۲۵۶ دلار
تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۲۸ درصد کاهش
تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۲.۲۲ درصد کاهش
۱۰- پولکا دوت
قیمت: ۶.۷۸ دلار
تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۳۱ درصد کاهش
تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۱.۲۱ درصد افزایش