بر اساس نظرسنجی رویترز، اقتصاددانان اعلام کردند که تولید کارخانه‌های ژاپنی برای سومین ماه در ماه نوامبر کاهش یافته زیرا کاهش تقاضای جهانی باعث آسیب به لوازم الکترونیکی و محصولات مرتبط شده است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی “هلدینگ سرمایه گذاری برشا” همان نظرسنجی در یک نشانه امیدوارکننده‌تر برای سومین اقتصاد بزرگ جهان، پیش‌بینی کرد که فروش خرده‌فروشی برای نهمین ماه متوالی رشد کند و به انعطاف‌پذیری هزینه‌های مصرف‌کننده با وجود تورم که به بالاترین حد چهار دهه اخیر رسیده است، اشاره می‌کند.
پیش‌بینی ۱۶ اقتصاددان در روز جمعه نشان داد که انتظار می‌رود تولید صنعتی در ماه نوامبر نسبت به ماه قبل ۰.۳ درصد کاهش یابد. تولید در ماه اکتبر ۳.۲ درصد و در سپتامبر ۱.۷ درصد کاهش یافت.
تاکشی مینامی، اقتصاددان ارشد موسسه تحقیقاتی نورینچوکین گفت: اگرچه اختلالات عرضه مانند کمبود نیمه هادی‌ها کاهش یافته است، ترس از کندی اقتصاد جهانی باعث کاهش تقاضا برای قطعات و دستگاه‌های الکترونیکی می شود. با این حال، برخی تحلیلگران گفتند که بهبود شرایط زنجیره تامین برای خودروسازان و تقاضای داخلی قوی برای ماشین‌آلات مورد استفاده برای تولید، تولید کارخانه را در ماه نوامبر به محدوده رشد بازگرداند.
اقتصاد ژاپن، مانند بسیاری از کشورها، به دلیل تورم بالاتر، افزایش نرخ بهره در خارج از کشور و چالش‌های ناشی از جنگ اوکراین، گروگان عدم اطمینان جهانی باقی مانده است.
نظرسنجی رویترز همچنین پیش‌بینی می‌کند که خرده‌فروشی ژاپن در ماه نوامبر نسبت به سال قبل ۳.۷ درصد افزایش یافته است و روند رشدی را که از مارس آغاز شده است، گسترش می‌دهد. این نشان می‌دهد که مصرف احتمالاً در مواجهه با سریع‌ترین تورم مصرف‌کننده از سال ۱۹۸۱ قوی باقی مانده است که همچنین با افزایش گردشگران ورودی پس از بازگشایی مرز ژاپن در اکتبر حمایت می‌شود.