تولیدکنندگان بریتانیایی انتظار دارند تولید سال آینده ۳.۲ درصد کاهش یابد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی “هلدینگ سرمایه گذاری برشا” یک نهاد تجاری امروز(دوشنبه) اعلام کرد که تولیدکنندگان بریتانیایی انتظار دارند که تولید سال آینده پس از کاهش ۴.۴ درصدی در سال ۲۰۲۲ به میزان ۳.۲ درصد کاهش یابد زیرا آنها از افزایش قیمت موادخام و هزینه‌های استقراض و کاهش تقاضای مصرف‌کننده آسیب دیده‌اند.
استفن فیپسون، مدیر اجرایی سازمان تولیدی Make UK گفت: چشم‌انداز سال آینده و احتمالاً فراتر از آن ساده نیست و زمان‌ بسیار چالش‌برانگیزی است که حتی بهترین و موفق‌ترین شرکت‌ها را تا حد زیادی آزمایش می‌کنند.
این سازمان تولیدی از حمایت اخیر دولت انگلیس که شامل ۱۸ میلیارد پوند (۳۰ میلیارد دلار سنگاپور) یارانه قبض انرژی برای کسب‌وکارها در کل اقتصاد است، استقبال کرد اما هشدار داد که ممکن است به زودی بیشتر مورد نیاز باشد. فیپسون گفت: دولت باید برای ارائه یک استراتژی صنعتی بلندمدت با صنعت همکاری کند.
این نهاد تجاری گفت که خواهان کاهش موقت کنترل‌های مهاجرت، کاهش مالیات بر دارایی و مشوق‌های مالیاتی بیشتر برای آموزش و سرمایه‌گذاری است.
بر اساس گزارش رویترز، جدیدترین داده‌های رسمی نشان می‌دهد که تولیدات صنعتی در ماه سپتامبر ۵.۸ درصد کمتر از سال گذشته بوده است. شرکت Make UK گفت که مقیاس کاهش تولیدی که برای سال ۲۰۲۲ تخمین زده تا حدی منعکس کننده عملکرد غیرمعمول قوی در سال ۲۰۲۱ و زمانی بود که تقاضا پس از همه‌گیری افزایش یافت.