تسکو، بزرگ‌ترین گروه سوپرمارکت‌های بریتانیا اعلام کرد که قیمت شیر تازه‌اش را برای دومین بار طی سه ماه افزایش می‌دهد زیرا عرضه‌کنندگان با سطوح بی‌سابقه نرخ تورم در مزرعه مقابله می‌کنند.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی “هلدینگ سرمایه گذاری برشا” رویترز اعلام کرد که بزرگترین گروه سوپرمارکت‌های بریتانیا، تسکو، قیمت تمام شیر تازه‌اش را برای دومین بار در سه ماه اخیر افزایش می‌دهد، زیرا عرضه‌کنندگان با سطوح بی‌سابقه تورم در مزرعه مبارزه می‌کنند.

این گروه که بیش از 27 درصد از سهم بازار مواد غذایی بریتانیا را در اختیار دارد، گفت که بیش از 500 کشاورز لبنیات بریتانیایی که گروه لبنیات پایدار تسکو (TSDG) را تشکیل می دهند، خواهند دید که خرده فروشان به ازای هر لیتر 46 پنس از اول جولای به آنها پرداخت خواهند کرد. 41.59 پنس در لیتر.

این افزایش که به دنبال افزایش نزدیک به 20 درصدی در ماه مه رخ می دهد، نشان دهنده هزینه های فزاینده خوراک، سوخت و کود است که کشاورزان لبنیات باید تحمل کنند. تسکو نگفت چه پیامدهایی برای قیمتی که خریداران برای شیر می پردازند خواهد بود.

چندین خط شیر با نام تجاری تسکو، از جمله انواع چهار پینتی، تحت پوشش طرحی قرار می‌گیرند که با قیمت‌های تخفیف‌دهنده آلمانی Aldi مطابقت دارد.

کنتار، محقق بازار ماه گذشته گفت که تورم قیمت مواد غذایی در چهار هفته منتهی به 15 می به 7.0 درصد رسید که بالاترین سطح در 13 سال گذشته است.

داده های Kantar همچنین نشان داد که تسکو همچنان به عملکرد بهتر از چهار رقیب بزرگ خود – Sainsbury’s، Asda و Morrisons بر اساس ارزش فروش ادامه می دهد.

 

منبع : ایسنا