پلیس محلی چین یک باند تبهکار را که به دزدیدن گربه‌ها و قاچاق گوشت آن‌ها مشغول بودند، دستگیر کرد.

اعضای یک باند تبهکار در شهر جینان، در استان شاندونگ در شرق چین، توسط پلیس محلی به‌دلیل استفاده از گنجشک‌های زنده صیدشده برای فریب دادن گربه‌هایی که آن‌ها را به تجار گوشت گربه می‌فروختند، دستگیر کردند. در نتیجه جست‌وجوی پلیس از مخفیگاه تبهکاران 31 گنجشک به‌همراه 7 قفس مملو از 148 گربه که توسط دزدان اسیر شده بودند، در محل پیدا شد.

مأمورین پلیس همچنین ناوگان موتورسیکلت‌های این باند را همراه قفس‌هایی برای جمع‌آوری گربه‌ها پیدا کرد و گزارش داد که سارقان با قرار دادن گنجشک‌های در حال بال زدن در داخل یک کیسه سیمی در یک تله کنترل‌شده از راه دور، گربه‌های خانگی و گربه‌های خیابانی کنجکاو را در تله می‌انداختند.

به‌نقل از worldanimalnews، اگرچه چین هیچ قانونی برای حمایت از حیوانات ندارد که بتواند این باند را به‌دلیل آزار گربه‌ها تحت پیگرد قانونی قرار دهد اما قانون چین به‌طور کلی گیر انداختن گنجشک‌ها را ممنوع می‌کند و با توجه به اینکه دو تن از ساکنین شهر جینان حیوانات خانگی دزدیده‌شده خود را میان این گربه‌ها شناسایی کردند، ممکن است افرادی که دستگیر شده‌اند به نقض قوانین منع سرقت اموال متهم شوند.

بر اساس گزارش پلیس چین گربه‌ها در قفس‌های زنگ‌زده به هم چسبیده بودند و منتظر بودند تا برای گوشت کشته شوند. دیدن وضعیتی که گربه‌ها در آن بودند تکان‌دهنده بود، بسیاری از آن‌ها لاغر شده بودند و گریه می‌کردند. همچنین کشف ده‌ها گنجشک زنده که به‌عنوان طعمه برای فریب گربه‌ها استفاده می‌شوند نیز شوک بزرگی بود.

این گربه‌ها اکنون توسط فعالان و گروه‌های حامی حیوانات در پناهگاه محلی نگهداری می‌شوند. این پناهگاه‌ها توسط سازمان جهانی حمایت از حیوانات که در سراسر آسیا برای پایان دادن به تجارت گوشت سگ و گربه فعالیت می‌کند، حمایت می‌شود، همچنین 29 گنجشک از 31 گنجشک کشف‌شده که زنده بودند نیز در طبیعت رهاسازی شدند.