قبیله باسد

از دیگر مجموعه های وابسته به هلدینگ سرمایه گذاری برشا می باشد که براساس برنامه ریزی های بعمل آمده قرار است در قالب کترینگ به چرخه خدمت رسانی به هموطنان عزیز در سراسر کشور بپیوندد.

به نظر میرسد خاستگاه و محل پیدایش کترینگ، به ایالات متحده و فیلادلفیا باز میگردد. در سال 1778 و در رویدادی برای ویلیام هاو( افسر بریتانیایی و فرمانده نیروهای این کشور در جنگ استقلال آمریکا) غذاهای محلی سرو شد که مورد استقبال شرکت کنندگان جشن نیز قرار گرفت و به مرور، شیوهی پذیرایی از مهمانان توسط سایر افراد رایج شد.

به مرور، صنعت پذیرایی در حدود دهه 1820 به رسمیت شناخته شد و پذیرایی کنندگان اکثرا آفریقایی –

آمریکایی بودند. در همین دهه، این صنعت نوپا به مرور قدرت گرفت و شکل رسمی و سازمان یافتهای به خود گرفت.

کار کترینگ چیست؟

محدودهی خدمات دهی کترینگها فقط به سرو نوشیدنی و غذا در وعدههای مختلف خلاصه نمیشود و فعالان این حوزه، وظایف متنوعی بر عهده دارند و به سبب این وظایف و نوع قراردادی که با طرف مقابل (کارفرما؛ همان ادارات، برگزار کنندگان رویدادها و …) امضا میکنند، میتوانند خدمات متنوعی هم ارائه دهند. مثل:

برنامهریزی پروسه پذیرایی از مهمانان

آماده سازی محیط

آماده سازی ظروف

هماهنگی با پیشخدمتان و گارسونها

سرو انواع وعده غذایی ،دسر، نوشیدنی و …

کترینگهای بزرگ معمولا دامنهی خدمات گستردهای دارند، اما 5 مورد نام برده شده در بالا، جزو اصلیترین خدماتی هستند که معمولا اکثر کترینگ ها به مشتریان خود ارائه میدهند و فعالیت مجموعه قبیله باسد نیز بر همین اساس هدفگذاری و پیش بینی شده است تا پس از تامین زیرساخت های مورد نیاز به مرحله اجرا درآید و به یک کترینگ زنجیره ای در سراسر کشور تبدیل شود.