کشت و صنعت علوی زرند میهن

این شرکت از دهه 1350 شمسی سابقه پرورش مرغ تخمگذار و پلت را داشته که درسال 1400 با تغییر مدیریت به کار احداث دامداری و تولید شیر به مقدار روزانه 100تن با ایجاد اشتغال برای 220 نفر پرسنل و مساحت 270 هکتار واقع در شهرستان زرندیه منطقه آسیابک با مدیریت جناب آقای بهزاد مهدوی بهفعالیت خود ادامه داده است.

نیاز بشر به مواد پروتئینی سبب روی آوردن آن ها به نگهداری و پرورش دام های زنده شده است. مواد دیگر نیز وجود دارند که می توانند به راحتی جایگزین گوشت قرمز شوند. با این وجود صنعت دامداری یکی از بی رقیب ترین صنایع در ایران می باشد. تولید و تداوم در ایجاد فرآورده های گوشتی و لبنی امری بسیار مهم است. در صورت عدم تولید مداوم سرمایه از بین خواهد رفت و کشور با مشکلات زیادی روبه رو خواهد شد. افزایش جمعیت در سال های اخیر ،به مراتب نیازهای جامع را به فرآورده های حیاتی بیشتر کرده است.

همچنین سیاست های دولت مبنی بر خودکفایی دولت و عدم وابستگی به بیگانگان سبب ایجاد تمایل بسیاری از افراد به ایجاد پرواربندی برای استقلال بیشتر خواهد شد  .

بر همین اساس مجتمع کشت وصنعت علوی زرند میهن توانسته است با احداث دامداری و تولید فرآورده های لبنی نقش بسزایی در تامین این نیاز استراتژیک کشور داشته باشد و درصد قابل توجهی از میزان نیاز ایران به شیر و فرآورده های لبنی را به خود اختصاص دهد.