یک داروساز  گفت: شستن گوشت مرغ و بوقلمون پیش از پخت، احتمال مسمومیت غذایی را افزایش می‌دهد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی “رویال طعم وابسته به هلدینگ سرمایه گذاری برشا” به نقل از ایسنا فرزانه شمشیرگران  اظهار کرد: شاید بسیاری از افراد ندانند که گوشت مرغ و بوقلمون را قبل از پخت و پز نباید بشویند چراکه این کار می‌تواند باعث پراکنده شدن ذرات آلوده و ایجاد مسمومیت غذایی شود.

وی افزود: گوشت خام مرغ و بوقلمون حاوی باکتری‌هایی از جمله کامپیلوباکتر و یا سالمونلا و کلستردیوم پرفرینجنز است که در حین شست و شو می‌تواند از طریق قطرات آب سایر وسایل آشپزخانه و مواد غذایی اطراف را آلوده کند.

این داروساز ادامه داد: این باکتری‌ها می‌توانند باعث مسمومیت غذایی از جمله دل درد، تهوع و اسهال و سایر علائم ناخوشایندی شود که با پرهیز از شستن و پخش کردن آلودگی داخل مرغ و بوقلمون خام به راحتی قابل پیشگیری است، البته باید گفته شود که در طی فرآیند پخت و پز در گرما این باکتری‌ها به راحتی از بین می‌روند. شمشیرگران با بیان اینکه همین نکات کوچک می‌تواند در جلوگیری از انتقال بیماری موثر باشد، یادآور شد: با رعایت این موارد می‌توان از بیماری‌ها جلوگیری کرد و مانع انتشار باکتری‌ها در محیط خانه و سپس ورود به بدن انسان می‌شود.


هلدینگ سرمایه گذاری برشا